B2C Klient

Vpcentrum.eu

B2C případová studie

Pro specialisty na online prodej elektroniky jsme vytvořili výdělečné marketingové kampaně a během 5leté spolupráce jsme obrat skrze tyto kanály navýšili o 156 % – a zisk z každé investované koruny zdvojnásobili.

E-shop Vpcentrum.eu se věnuje prodeji elektroniky, autodoplňků, kabelů, měřící a pájecí techniky a dalších zařízení. Nabízený sortiment je k dispozici také v klientově kamenném obchodu v Litoměřicích.

  + 156 %
  obrat
case study

Výchozí situace

Pro odvětví prodeje elektronického příslušenství a zařízení je typická poměrně nízká marže. Aby se v takovém případě online reklama vyplatila, je potřeba dosáhnout PNO (poměru nákladů k obratu) v řádu jednotek procent.

I proto se jednatel Vpcentrum.eu, pan Václav Pevný, do výkonnostního marketingu sám nepouštěl a v roce 2018 poptal pro jeho realizaci Online Makers. Cíl byl jednoduchý: propagovat e-shop na internetu způsobem, který bude dlouhodobě přinášet zisk.

Naše řešení

Z průzkumu klientova tržního segmentu vyplynulo, že nejvhodnějším kanálem k propagaci e-shopu je PPC reklama ve vyhledávačích Google a Seznam.

Na základě zpracované analýzy klíčových slov jsme vytvořili reklamy pro nejhledanější fráze a spustili je. V odezvě na dosažený zisk jsme pak text, cílení a další parametry každé kampaně optimalizovali.

rok hodnota PNO
2018 10,31 %
2019 7,18 %
2020 5,38 %
2021 4,86 %
2022 4,7 %

Změna sledovaných parametrů mezi lety 2018 a 2022

snížení PNO o 54,4 % 156% zvýšení obratu 54 ziskových měsíců
z 10,31 procentních bodů na 4,7 % z placených kanálů v řadě – po odečtení nákupní ceny, DPH a nákladů na správu reklamy
graf PNO

„Spolupráci s Online Makers jsme zahájili na doporučení a mimo hlavní sezónu. Po úvodním nastavení a následné pravidelné optimalizaci se podařilo zvýšit náš obrat. To bylo zřejmé nejen v tu chvíli, ale i v porovnání stejného období v předchozích letech. Pevně věřím tomu, že se prodejní čísla budou nadále zlepšovat.”

Václav Pevný, jednatel Vpcentrum.eu